Oglas

nedjelja, 6. siječnja 2013.

Ruska Gramatika III: Posvojne Zamjenice

Današnja tema su ruske posvojne zamjenice moj, tvoj, moja, tvoja, moje, tvoje.

moj – мой 
tvoj – твой 
moja – моя 
tvoja – твоя 
moje – моё
tvoje - твоё 

Dakle, zamjenice мой i твой iste su kao i hrvatske zamjenice. Zamjenice моя i твоя čitamo drugačije ([majA] i [tvajA]). Posvojne zamjenice моё i твоё zvuče nešto drugačije nego u hrvatskom jeziku ( [majO] i [tvajO]).


А Б В Г Д Е Ё Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ъ Ы Ь Э Ю Я 


Zadaci za vježbu:

1. Pročitajte sljedeće rečenice:

Это* мой друг Иван. Это мой дом. Это мой брат Андрей.
Это моя подруга Анна. Это моя комната.  Это моя сестра Ирина.
Это моё окно. Это моё кафе.

2. Dopunite prazne crte zamjenicama мой, моя, моё.

Это _________ автобус. Это _________ карта. Это __________ дом. Это _________ пиво. Это __________  вода. Это _________ вино. Это _________ музыка. Это _________ город.

3. Dopunite prazne crte zamjenicama твой, твоя, твоё.

Это __________ мама. Это __________ папа. Это __________ солнце. Это __________ вода. Это __________ город. Это __________ вино. Это __________ аутобус.



* Post Ruska gramatika II: Osobne zamjenice, čestica "это" и glagol "biti" govori o čestici "это".

Broj komentara: 9:

  1. Bi li mogla malo pojasniti kada se o čita kao o a kada kao a? Hvala! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. http://ucenje-ruskog-jezika.blogspot.com/p/ruska-azbuka-abeceda.html

      može, odgovor se nalazi u komentarima na ovaj post :)

      Izbriši
    2. Izvinite, imam pismeni za 4 dana iz ruskog jezika na temu IMENICE,Pridevi,Glagoli,Proslo i Sadasnje vreme jel mi mozete nekako pomoci ja nista ne razumem :(

      Izbriši
    3. pogledaj stranicu http://ucenje-ruskog-jezika.blogspot.com/p/ruska-gramatika-osnove.html

      za imenice pogledaj Ruska gramatika I, IV (ako ste radili množinu), pridjevi VII, prezent (to ti je sadašnje vrijeme) V i VI, perfekt (prošlo vrijeme) XIII. To je osnova, tu imaš i zadatke s rješenjima da provježbaš gradivo. Ako će se pojaviti neko pitanje, javi se slobodno. Sretno na ispitu!

      Izbriši
  2. Здравствуйте, есть небольшая ошибка в слове "автобус". У Вас написано "аутобус"

    OdgovoriIzbriši
  3. имате ли на овом сајту о упитној замјеници чеи?

    OdgovoriIzbriši
  4. это se cita kao to il tako? :)

    OdgovoriIzbriši